Tuesday, December 10, 2013

SET BERPANTANG

Assalamualaiku dan salam sejahtera... Malam ni saya nak berkonsi set berpantang lengkap atau COMBO SET UNTUK IBU...

PERHATIAN UNTUK SUAMI!!!!!
PASTIKAN YANG TERBAIK UNTUK ISTERI & BAYI ANDA...
SHAKLEE 100% BAHAN SEMULAJADI TIDAK MENGANDUNGI BAHAN SINTETIK DAN PEWARNA TIRUAN SELAMAT UNTUK ORANG YG TERSAYANG....

Setelah lebih kurang 40 minggu IBU mengandung kini sudah pun SELAMAT melahirkan ZURIAT ... tempoh berpantang adalah proses pemulihan setelah bertarung NYAWA untuk melahirkan ZURIAT, makanya dengan SUPPLEMENT SHAKLEE akan memberi dan mengembalikan tenaga kepada IBU untuk terus berjuang menjaga dan menyusu..

Set Bersalin/Berpantang Shaklee telah terbukti selamat dan terjamin untuk kedua-dua ibu dan bayi. Set ini boleh dimakan sejurus selepas bersalin kerana ianya adalah vitamin 100 % semulajadi. Tidak memudaratkan malah memberikan kesihatan dan nutrisi yang baik untuk ibu dan bayi. Tidak perlu risau tentang bayi yang JAUNDIS/DEMAM KUNING. 


SUPPLEMENT SET BERPANTANG

1. Sustained Release Vita C plus
2. B complex
3. Zinc Complex
4. Vita Lea
SUPPLEMENT SET MENYUSU

5. ESP
6. Alfalfa

SUPPLEMENT SET SLIMMING7. Lecithin /
8. Omega Guard




KHASIAT VITAMIN UNTUK IBU BERPANTANG

Vita-Lea
* Ibu yang sedang berpantang di galakkan mengambil VITA LEA kerana semasa dalam tempoh berpantang banyak makanan yang tidak boleh dimakan,jadi tenaga IBU akan berkurang.
* Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yang seimbang dan berkhasiat bagi menggantikan semula darah yang hilang.
* Mengandungi zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah,untuk IBU yang menghadapi HB rendah memang disarankan untuk mengambil VITA LEA.
* Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
* Untuk IBU yang menyusukan bayi,pengambilan zat besi adalah sangat penting.
* Vita lea tidak boleh di ambil dengan minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi penyerapan zat besi oleh badan.

B Complex
* Membantu menstabilkan hormon badan kita
* Jika kurang B complex boleh menyebabkan ibu dalam pantang mengalami gangguan emosi..
* Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
* Menukarkan makanan kepada tenaga

Zinc Complex
* Ibu2 yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan zinc complex adalah pengganti yang tepat kepada makanan tersebut.
* Galian yang sangat penting dlm membantu proses pemulihan luka.
* Membantu proses baik luka dalam badan kita terutama luka dalaman (rahim).
* Pengambilan zink bagi ibu yang menyusu akan membantu anak yang disusukan membesar dengan baik.
* Mengurangkan masalah rambut gugur
* Membantu masalah KEDINGINAN selepas bersalin.

Vitamin C
* Berkonsepkan pelepasan masa.
* Ia melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan dan demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara konsisten.
* Vita c sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
* Mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
* Memperbaiki tisu sel yg rosak semasa bersalin....

KHASIAT VITAMIN UNTUK IBU MENYUSU
 
MENYUSU BAYI peluang yang tidak sepatutnya kita sia-siakan..kerana khasiat SUSU IBU adalah SUSU yang terbaik tiada tandingannya...SUBHANALLAH ciptaan ALLAH... Cuma IBU yang mengalami SUSU yang kurang boleh mengambil SET MENYUSU untuk menghasilkan SUSU yang banyak dan berkhasiat...

SET ASAS YANG MEMBERIKESAN HEBAT
• mempercepatkan penghasilan susu ibu
• memekatkan susu ibu
• membuatkan si manja cepat kenyang
• ibu lebih sihat dan bertenaga
• membekalkan susu ibu yang bernutrisi yang diperlukan bayi anda

Set Penyusuan Super Budget ni selain sebagai milk booster terbaik ada bonus lain tau!! Nak tau apa dia?? Semestinya ada manfaat lain bagi yang mengamalkan gabungan ESP dan Alfalfa ni. Antaranya:

• mencantikkan kulit
• menyingkirkan toksin
• mengurangkan masalah allergik
• meningkatkan kesuburan
• memberikan tenaga
• menghilangkan masalah keputihan
• mengelakkan bau badan
• mengawal paras kolesterol

Atau sekiranya anak menghidap G6PD, maka Alfalfa boleh digantikan dengan Ostematrix.

Fungsi khas Ostematrix adalah sebagai supplement kalsium. Kekurangan kalsium boleh memberikan impak secara direct terhadap penghasilan susu. Ibu yang menyusu memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium sehari.

Kalau anda jenis yang tak lalu minum susu, pastilkan anda mengambil Ostematrix setiap hari. Tak perlu susah payah minum susu. Telan saja 4 biji dah cukup

Lecithin dan Omega guard Untuk turunkan berat badan


10kg...20kg..40kg (melampau) penambahan berat badan ketika mengandung sangat merunsingkan IBU untuk kembali lansing seperti keadaan sebelum mengandung.... JANGAN risau ADD ON lecithin @ omega guard akan membuatkan proses penurunan berat badan dengan selamat walaupun menyusukan bayi anda....
lecithin
1. Memperbaiki fungsi otak. Nutrien utama yang terdapat dalam Lecithin adalah phosphatidylcholine, juga dikenali sebagai PC. PC adalah sebahagian daripada membran yang mengelilingi sel-sel anda dan badan anda memecahkan ia ke dalam choline, yang secara meluas dikenali sebagai penting untuk kesihatan otak anda. Choline adalah sangat penting untuk mencegah kehilangan ingatan dan khususnya mencegah kehilangan ingatan dari usia tua.

2. Menggalakkan penurunan berat badan yang sihat. Lecithin mempercepatkan pemecahan lemak, membantu keseluruhan proses dan hasilnya boleh meningkatkan metabolisme. Ia telah digunakan agak berkesan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat untuk menggalakkan penurunan berat badan. Terbaik dari semua kerana ia adalah semulajadi, Lecithin membolehkan badan kita untuk mengurangkan berat badan dengan betul tanpa bergantung kepada ubat-ubatan yang boleh menyebabkan kemudaratan di kawasan-kawasan lain kesihatan kita.

3. Merendahkan kolesterol. Manfaat Lecithin untuk menurunkan kolesterol yang terkenal kerana ia telah digunakan selama beberapa dekad dalam merawat pesakit dengan kolesterol tinggi. Ia mengawal aliran nutrien dalam dan di luar sel-sel anda dan mencegah pembentukan lemak pada dinding jantung, arteri dan otak dengan memecahkan lemak. Atas sebab ini, ia bukan sahaja faedah paras kolesterol, tetapi juga kesihatan kardiovaskular kita juga.

4. Menghalang penyakit. Ada juga kajian yang kukuh yang menunjukkan manfaat peraturan sel lesitin juga mungkin mempunyai kesan yang besar ke atas otak dan memori fungsi, termasuk penambahbaikan mungkin untuk Alzheimer, dementia, amnesia dan banyak lagi.

5. Penting untuk kesihatan hati. Doktor dan saintis telah dikenali untuk beberapa lama bahawa lesitin dan choline kedua-duanya adalah penting untuk fungsi hati dan kesihatan. Dengan mengekalkan lemak hati tersebar dalam air, lesitin dan choline boleh menghalang mereka daripada lemak terkumpul. Juga, kerana mereka mengawal aliran nutrien dalam dan di luar, mereka boleh dasarnya mengusir toksin dari hati anda sebelum mereka menyebabkan kemudaratan.

Omega guard dan Manfaat kepada Berat Badan:
• Kandungan asid lemak Omega-3 EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic) menurunkan paras insulin kita, jadi apa-apa kalori tambahan yang kita makan akan dibakar untuk tenaga, bukannya disimpan sebagai lemak badan
• Omega 3 minyak adalah anti-lipogenic (blok penyimpanan lemak dalam badan anda) dan meningkatkan kadar metabolik anda, jadi anda membakar lemak badan lebih cepat
• Omega tiga asid lemak menyekat pengeluaran kortisol, hormon yang berkaitan dengan tekanan lemak simpanan yang juga menyebabkan anda menyimpan vs membakar kalori tambahan
• Asid lemak omega-3 telah terbukti untuk meningkatkan aliran darah ke otot semasa bersenam, sekali gus meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lebih banyak lemak
• Diet yang kaya dengan minyak omega-3 meningkatkan tahap gula dalam darah (hipoglisemia) dan hasilnya, kita mempunyai lebih banyak tenaga untuk menjalankan urusan seharian
• Asid lemak omega-3 meningkatkan fungsi hati - organ lemak pengurusan anda
• Sebagai nota sampingan, selain daripada faedah di atas Omega 3 asid lemak, terdapat beberapa faedah penting asid lemak lain yang anda perlu mengambil kira:
• Omega-6 asid lemak GLA (asid gamma-linolenik) meningkatkan tahap serotonin - bahan kimia otak yang membuat anda makan kurang menurunkan selera makan, rasa penuh & berpuas hati lagi, dan kurang cenderung untuk overindulge
• Tonaline atau CLA (asid linoleik conjugated), asid lemak yang berlaku kurang dan kurang dalam daging dan produk tenusu hari ini, meningkatkan kadar di mana badan anda membakar deposit lemak dan membantu anda berkembang atau mengekalkan jisim otot anda.

jika anda BERMINAT untuk mengetahui atau memilik supplement HEBAT ini sila HUBUNGI KAMI:
ADD FB: Fuziah Idris
SID:1028182
LIKE Page: D’vita Beauty
PM/SMS/Whatsapp: 0174009734

Penghantaran sekitar Penang ( Kepala Batas, Bayan Lepas, Balik Pulau) dan kawasan berdekatan.)

No comments :

Feel Free to share